به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان آمل / رییس اتحادیه چوببران گفت: بسیاری از محصولات صنایع چوب که در تولید مبلمان و مصنوعات چوبی کاربرد دارد از قبیل تخته خرده چوب، تخته فیبر، MDF، روکش چوبی و تخته لایه توسط صنایع داخلی تولید می‌‌شوند اما این صنایع در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی در رابطه با تامین مواد اولیه چوبی مواجه اند.

 

احمدی در ادامه تاکید کرد: از یک طرف امکان واردات مواد اولیه به‌دلیل دیدگاه‌های سازمان حفظ نباتات میسر نبوده و از طرفی میزان برداشت چوب از جنگل‌ها به‌دلایل حفاظتی کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه چوببران ورود جدی مسئولان را کمک به این واحد های صنفی دانست و ادامه داد: اصناف هم مانند دیگر اقشار جامعه چشم به یاری دولت بسته‌اند و انتظار دارند دولت قدمی برای حل مشکلات اقتصادی و رکودی که اکنون بر اقتصاد کشور سایه انداخته است، بردارد.

 

حسین احمدی افزود: تاثیر این تحریم‌ها بر اصناف و واحدهای مختلف متفاوت بوده و در این رهگذر برخی از اصناف به ویژه بخش‌هایی که با صنعت ساختمان در ارتباط هستند وضعیت حادتری دارند. وی تصریح کرد: این وضعیت حاد بر عدم رعایت حقوق مشتریان تاثیر می‌گذارد اما همواره تلاش این واحدها و بنگاه‌های صنفی در راستای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در چارچوب قانون و برنامه‌های قانونی بوده است.

رییس اتحادیه چوببران بابیان اینکه با قطع بی رویه درختان جنگل ها بسیاری را از دست داده ایم اظهار داشت: خوشبختانه اکنون چند سال است که با اقدامات سختگیرانه دولت، قطع درختان جنگل‌های ایران برای تولید چوب متوقف شده است و این بخشنامه دولت می‌تواند از ادامه تخریب جنگل‌ها جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید