به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان آمل/ حسین علائی بخش عضو هیات رییسه اتاق اصناف و رییس اتحادیه مصالح ساختمانی شهرستان آمل گفت: قیمت‌ها از پارسال به امسال خیلی افزایش  پیدا کرده است، در حوزه کاری ما رکود حاکم است. ساخت و ساز نیست یعنی ساخت و ساز کم شده است، دلایل مختلفی هم دارد که یکی از دلایل این است که قشر متوسط جامعه به سرعت نمی‌توانند مصالح بخرند و قدرت خرید پایین است.

 

علائی بخش در ادامه افزود: یکی دیگر از دلایل این است زمانی که قیمت کالاها بالا می‌رود قیمت تمام شده ساختمان هم از نظر عرصه زمین هم از نظر کالا و نیروی انسانی عوارض‌های پرداختی از قبیل خرید مصالح  افزایش پیدا می‌کند. این قیمت یک متر مربع آپارتمان را به رقمی متعادل می‌کند که به این سرعت که شما تصور می‌کنید نمی‌توانند جایگزین شوند. خرید تعاملی به وجود نمی‌آید.

 

نماینده اجرائی انتخابات اتاق اصناف آمل گفت: اگر دولت خواسته باشد چنین حرکت‌هایی بزنند و مصالح بخرند از کارخانه مبدأ یعنی تولیدی خرید می‌کنند در حوزه کاری ما بی تأثیر نیست وقتی ساخته شود و آنها بسازند خود به خود یک جابجایی صورت می‌گیرد. اقتصاد یعنی جابجایی، وقتی آن‌ها 4 میلیون واحد مسکونی بسازند خودبه خود یک رونقی به بازار می‌دهند ولی تأمین مصالح حتماً از کارخانه تولیدی به لحاظ صرفه اقتصادی صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید