به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف شهرستان آمل / حسین سالاری فر رئیس اتحادیه میوه و تره بار خاطر نشان ساخت: قدرت خرید مردم کاهش چشم‌گیری کرده است در سال‌های گذشته که مردم حداقل 2 کیلو میوه خریداری می‌کردند امروز خریدها دانه‌ای شده است و اگر این روند ادامه داشته باشد کشاورزان متضرر خواهند شد.

سالاری فر در ادامه افزود: کشاورزی در ایران نیازمند الگوی کشت است متاسفانه بالغ بر 70 درصد محصولات کشت شده در ایران آب‌بر هستند و این موضوع با تنش‌های آبی که سالانه شدت آنها افزایش پیدا می‌کند در تضاد است.

وی با اشاره به کاهش 50 درصدی خرید میوه از سوی مردم، گفت: قدرت خرید مردم کاهش چشم‌گیری کرده است در سال‌های گذشته که مردم حداقل 2 کیلو میوه خریداری می‌کردند امروز خریدها دانه‌ای شده است و اگر این روند ادامه داشته باشد کشاورزان متضرر خواهند شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار با اشاره به نبود برنامه‌ریزی اصولی درباره صادرات میوه وتره‌بار، خاطر نشان کرد: مسئولان در وزارت خارجه دیگر کشورها برای تصاحب بازارهای جدید در تلاش از یکدیگر سبقت می‌گیرند؛ برخی از کشورها هم اکنون برای 70 کشور محصولات کشاورزی صادر می‌کنند و دولت آنها برای صادرکنندگان مشوق‌های لازم را در نظر می‌گیرد این در حالیست که در ایران صادرکنندگان از چنین حمایت‌هایی برخوردار نیستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید